Det rasslar i shopping nerven

Hemma igen! Kanske berättar jag mer om helgen imorgon. Eller så inte...

 Just nu känner jag ett starkt shopping begär, vill ha en massa kläder och så vill jag investera i några nya skuggor. Som om det inte räckte med dom som redan finns i sminklådan? Man kan aldrig få för mycket, eller hur Jenny?
Snart tror jag det är dags att fixa en beställning från Hongkong, avvaktar tills efter Kroatien. Man vet ju aldrig vad som finns där, eller på taxfree för det är ju faktiskt så att det är taxfree på riktigt, ty det lilla landet är ännu ej med i vår europeiska gemenskap.

Skulle fixa med en massa saker idag, växla lite pengar- gick inte, det var tvunget att beställas. Skulle på försäkringskassan eftersom man brukar ska ha med sig nåt slags papper därifrån men icke. Det är hemförsäkring jag får förlita mig på om det händer något därnere. Vilket kaos det var att sitta där och vänta förresten. Nyhet för mig var att dom har flyttat till arbetsförmedlingen och är nu i samma lokal som AF och Skatteverket. Tror ni att det var en miljard människor där som skulle deklarera i sista sekund? Nej såklart inte, men mååånga var dom och jag var irriterad för att dom var där. Vad hände med internet gott folk? Det var ju för tusan unga människor som var där, acceptabelt om det var mormor som snart fyller 90 men är man inte ens 40 så ska det väl inte vara så svårt tycker jag.

Nåja, enough med det. Gårdagen ägnades åt trädgårdssysslor. Framsidan är räfsad och ett antal buskar är nerklippta, baksidan får vi se om den hinner torka upp någorlunda innan onsdag så ska jag nog fixa den med. Annars får den helt enkelt vänta.

Innan jag går och nannar så kan jag tipsa om en film som vi just sett. Quarantine, lätt en skräckis av det bättre slaget. Se den och njut av det läskiga !!

Godnatt kära ni! /T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0