ridning

Glad och nöjd igår när jag red. Hade inte så höga förväntningar med tanke på att jag longerade i måndags och lät honom stå i tisdags. Alltså förväntade jag mig en pigg pojke som inte alls skulle vara särskilt upplagd för arbete. Fel hade jag, visst var han pigg men inte så farligt. Fick inte ihop honom så bra att galoppfattningarna funkade men skritten och traven var riktigt bra. Och han hade öronen öppna med, red med hellånga tyglar utan kontakt med munnan. Travade, bröt av, gjorde halt med bara sätet. Tror att allt markarbete bidragit till det. Kul att se resultat av arbetet från marken!! Det kändes kul att få bli glatt överraskad. Oftast är det ju så att jag går in med för höga ambitioner och så blir det platt fall tyvärr.
Ikväll är det stallmöte kl 20 i nya stallet. Kul att få träffa alla nya stallkamrater!!

Ha det!
/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0