i ris och snår

Gissa om jag är nöjd med gårdagen? Först så kom jag till stallet och mötte Stina och hennes pappa som var påväg ut med Amber och Regalo. Fick frågan om vi skulle sela på Charmeur och följa med ut med Nosse lite senare. Självklart!! Jag vet ju att han är körd tidigare men man kan ju aldrig säkert veta förrän man har provat.
Det var uppenbart att han har haft vagn bakom sig tidigare, men lite stirrig var han. Fick hjälp av Stina att komma ut och igång sen traskade vi bortåt mot skogen och Nosse kom efter en stund.
Vi la oss bakom så vi hade en stoppkloss vilket nog var tur. Det blev galopp nästan hela vägen, 45 minuter, men han skötte sig ändå bra för att vara premiären för oss. Närmare stallet igen blev han i gasen och ville inte lyssna alls så det blev lite dressyr-körning runt på stallplanen tills han lyssnade igen!

Och vips gick klockan för fort och jag måste rusa iväg till jobbet...

Puss mina kära /T

Kommentarer
Postat av: jennie

Det gick super med besiktningen tyckte baljor var ett bra ord för dom men droppskydd var ju inte heller så dumt :)

2009-09-25 @ 21:26:02
URL: http://jewi.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0