fuck jantelagen- Jag är DUKTIG!

Nyduschad och fräsch vill jag bara skriva och ge mig själv ett stort + idag. Som ni vet söker jag gärna fel och brister i det mesta jag gör men mest av allt ridningen. Svårt att berömma mig själv men lätt för att kritisera. Dagens dressyrpass höll på att bli ett sådant där mitt självförtroende dimper ner i avgrunden. Satt där på hästryggen och tänkte: -
Hjälp! jag behöver hjälp. Jag kommer att förstöra min häst för att jag inte kan rida honom ordentligt, tunna bakben och svankrygg är vad jag kommer att ha om några månader...

Men se då klack det till och blev till en av dom bästa träningspassen vi har haft tillsammans!! Sökte lagomt med stöd och var mjuk och fin i öppnor, slutor och skänkelvikning. Travade öppna och skänkelvikning. Dock inte sluta, det blev för jobbigt. Kan ha varit mitt fel, att jag inte var nog tydlig men shit the same. Jag är så nöjd och Charmeur var så duktig. Som belöning fick han hoppa ett hinder några gånger på slutet.
Galopperna gick också bra. Vänster är han dock svag i så han antingen tappar formen eller bryter av men vi jobbar på det.

Efter mycket analyserande över varför det går så dåligt i början och sen bara släpper så kommer jag fram till följande:
Jag tycker bättre om Marias filosofi om att vara mjuk,mjuk,mjuk i handen och inte sitta och gasa-bromsa samtidigt. Eftersom han vill ha mycket stöd från handen så tar det lite längre tid för honom att hitta det på egen hand men när han väl gör det då är han som en sagohäst!

Vad tros om min analys?

Jag kan skriva mycket mer om detta men det får vara bra där.

Trevlig kväll på er /T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0