tävling Umeå del 1, dressyr

Surprise! Jag är tillbaka OCH har överlevt helgen, wohooo!

Börjar att berätta om lördagen. Vi kom iväg mot Umeå kring halv tio nånting, något sent och efter tidtabell och stressad till max. Skönt att jag hade med Ida som vet hur allt funkar, utan dig då hade jag förmodligen dött. På riktigt! Hela veckan har varit ett enda kaos av stress och lågt humör, varje dag en ny grej som har gått i stöpet, ingen transport, trasig dragbil, sjuk groom. Prolemen har löst sig eftersom men det har varit grymt påfrestande och jag har gråtit varje dag i 1 och 1/2 vecka med undantag för torsdag som var helt gråtfri, eller om det var onsdag?

Nåja, väl på plats har jag inte varit annat än stolt över min häst. Blev irriterad några gånger men det var nog mitt fel egentligen. Min egen nervositet och stress överförde jag på Charmeur.

Vi skulle hyra en gigg som fanns på Hippologum. Röd och stor!! Fick som tur var hjälp av funktionskontrollanten att spänna för och ställa in selen rätt. Förstår vad Ida har menat med att körfolk är så jäkla trevliga, det är verkligen en helt annan stämning än vad det är på dressyr och hopptävlingar. Alla är glada, hjälpsamma och gläds åt varandras framgångar. Ingen tittar snett och tänker onda tankar och höjer på ögonbryn, rynkar på näsan.

Blev extra nervös vid framkörningen då Charmeur var otroligt stressad och orolig. Fel bett i munnen, ny vagn (150kg + två personer på) och nytt ställe. Han var helt enkelt stel som en pinne och jag fick hålla emot så jag fick träningsvärk i biceps. Tänkte att det här kommer aldrig att gå. Men så bytte vi bett, det enda körbettet han funkar på är det Katrine har till Lleron, och han blev lite bättre men fortfarande spänd.
Kommer in på banan och vips så är han en annan häst! Helt plötsligt böjde han sig och slutade streta mot bettet. Tyvärr så vågade jag inte släppa på honom tillräckligt och vi fick dåliga poäng pga undertempo men det spelar ingen roll för han var SÅÅÅ FIIIIN!!!!!!!!! Film kommer senare.

Efteråt kom det ut en karl som ville se vad det var för en fin häst. Han var imponerad över hur snygg han är och hans fina steg. Jag var så lycklig! Måste vara bättre än knark!

Vill säga tack till alla som varit med mig i helgen. Ida, Daniel (som hoppade in och groomade i sista sekund), alla uppmuntrande sms och framförallt tack till den bästa hästen - Charmeur

Värsta grymma teamet!

 

Del två kommer senare. Då är det presicion som gäller!
Kram/T

Kommentarer
Postat av: Jenny.

Nu är första tvälingen över, nu är det bara att sikta mot stjärnorna !!

2010-04-28 @ 09:25:55
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0