jag hatar bröllop

För drygt två veckor sen skrev jag om vår stundande Sarekvandring. Den är över och gick bra. Nu har vi även hunnit med att vara till Riga en långweekend, torsdag till söndag, jag och Daniel. Det var en mycket trevlig resa, fantastiskt fin stad och vänliga människor, med undantag för snorkfröknarna på hotellet. Rekommenderar staden men inte Hotel Islande.
Eftersom jag fyllde år under tiden så fick jag ett tacksamt bidrag i kassan från svärmor och kunde således komma hem med två nya väskor, wiiih!! Supersnygga och precis Theres. En annan trevlig present var två hjul till min speedcart som är i stort renoveringsbehov. Trist kan tyckas men det kunde inte vara en bättre present eftersom jag annars inte vet när jag skulle få råd med att fixa till den...
På födelsedagen, och även den första riktiga dagen i Riga, börjades med att traska in till gamla stan. Bara ca 1,5 km men i värmen, +30, kändes det drygt. Vi kollade in ockupationsmuseumet och krigsmuséet bla, åt lunch och drack varsin mojito.

Till kvällen
hade vi planerat gå på en riktigt fin resturang med dresscode. Uppklädda till öronen tog vi en taxi dit bara för att läsa att resturangen var reserverad för ett bröllop just idag. Shit* Synd då att vi inte hade med karta eller guide för att hitta ett annat matställe som passade våra outfits. Varmt som i helvetet och Daniel svettades som en gris, jag var hungrig och nedstämd...(fanns inte på kartan att gå runt och leta.) Beslutade oss för att åka tillbaka och äta på en av hotellets lite finare resturanger. Jo visst hade det gått bra om inte båda två hade varit reserverade för- ett bröllop! ironiskt men sant.
Nu var klockan så mycket att det var försent att åka till stan ännu en gång, vi klädde om beställde kebab och pommes på köpcentret Olympia. MEN som plåster på såren handlade vi jordgubbar och färska blåbär på Rimi till efterrätt!
Tur att det går att skratta åt eländet i alla fall! Dagen efter fick vi revansch och åt på äkta fransk haute cuisine, tusen gånger bättre än kebab.

En vecka kvar av semestern nu, känns trist. Hade lätt kunnat vara ledig betydligt längre. I veckan hoppas jag på bra väder så vi kan grilla varje dag!! Just nu regnar det, som vanligt.
Noliamässan har dragit igång och jag hade tur och fick biljetter. Gahkos är ett måste, det är det godaste som finns och en gång vartannat år finns dom tillgängliga för moi. Mums i magen!

/T

Kommentarer
Postat av: Jenny.

Inte illa med två nya väskor. =0). Gahkos finns ju på kyrkmarknaden åsså, då de finns ju tillgängilga varje år nu !!

2010-08-10 @ 00:05:15
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: JOLINE - Foto, hästar & personligt! ♥

SVAR: Jag ska inte flytta Solero, såg att jag skrivit dumt. I stallet där han står finns en ledig stallplats fro.m 1 sep :)

Vi har haft en finfin sommar och jag ser framemot hösten! Finns det nåt härligare än att rida ut en höstkylig - men solig dag och se alla träden skifta i vackra färger? Och ja - hästägar livet är för unnderbart!

2010-08-12 @ 18:02:10
URL: http://rangelben.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0