jul jul strålande jul

Nu är det mindre än en vecka kvar till julafton. Ser fram mot att ha julen hemma hos oss i år. December har varit en hektisk månad på många sätt men framförallt så är det en stressig tid att jobba i butik. Lite julstök har hunnits med här hemma. Daniel har fixat julgodiset, knäck och marsipan och jag har stek köttbullar utav bara den, inte mycket kvar nu att fixa. Griljera skinkan. Handlingen är avklarad, gjorde slutrundan idag. Känns skönt för det finns inget värre än att ha jobbat en hel dag och sen måsta ge sig in i spektaklet och trängas, huja.

Vad det verkar kommer det att förbli en kall och snörik vinter, det snöar och snöar och snöar. I södra sverige och europa är det stora problem med flyg och tåg trafiken. Svärmor som skulle komma hem från England i fredags fick vända hem igen. Först nu ikväll, måndag, kan hon flyga till Göteborg och sen upp hit imorgon. Tänka sig vad en helt vanlig vinter kan ställa till med!!

Den 13 december var det lucia som vanligt. Traditionsenligt så blev det ett lucia tåg till häst från Stall Svedjegården. Vi red bort till Munkberga äldreboende och lussade. Tyvärr var det 21 minusgrader så gamlingarna fick inte komma ut men dom stod med näsorna tryckta mot fönstret och var så lyckliga. Roligt att med så små medel kunna värma en frusen själ.



Slutligen så kan jag passa på att gratta min mamma som har den äran idag. Grattis kära mor. Jag älskar dig!!

Kram /T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0