lusern är the shit!

Brr, kallt idag men vackert väder! Glad efter gårdagens ridlektion, fick ett litet genombrott efter en lång tid med motgångar. Nu börjar vi om från början jag och Charmeur, jag ska inte skada mig någe mer var det tänkt och tillsammans ska vi nu bygga upp ett berg av muskler. Sen en månad tillbaka ger jag lusern som kraftfoder och det funkar super. Han har redan hullat sig riktigt bra så nu finns något att bygga muskler av också. Senaste tidens (månadernas) oregelbundna hästträning har gjort att höger sida är stelare än nånsin- jobba,jobba,jobba.

Allt som allt känns det alltså positivt för tillfället. Glad också över att jag hade fel när jag trodde att hovarna fått växa sig alldeles för långa, det var nästan inget att ta av dem! Kanske beror det på att jag har en hovslagare av rang! Hon har lyckats så bra med att få till en bra hovvinkel och dessutom så sitter skorna som gjutna. Dom har suttit kvar i både lerklaffs och kramsnö. Tack!!

Ska trotsa kylan idag och rida ett dressyrpass idag, imorgon uteritt.

Kram/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0