eufori

Paus i städningen.
Sen, sen kväll igår men vad gjorde det? Jag for till stallet i god tid eftersom jag hade fjärilar i magen. Hästarna fick komma in lite tidigare än vanligt för att jag skulle hinna med allt. Som sagt så hade jag premiär lektion för Rolf igår, en otroligt duktig körtränare från västerbotten.
Efteråt kände jag mig smått euforisk, har nog glömt hälften av vad han sa. Lärde mig nyttiga saker som jag kan använda i ridningen också. Efter bara några varv runt ridbanan, ganska ouppvärmd och springig, fick vi göra halt och han kunde redan då se att
-Det är en mycket fin häst du har.
-Bra steg.

Och allt vad det var!! Redan där var kvällen gjord för mig!
Extra häftigt kändes det när Rolf satte sig i vagnen och körde, på bara några minuter så hade han lyckats lösgöra Charmeur, helt fantastiskt.
Så efter lektionens slut gjorde vi halt och stod och pratade om körning, våra möjligheter, vad vi ska träna mm. Utan att tänka på det så har Charmeur stått blickstill, avslappnad i säkert 5 minuter. Har väl aldrig hänt förr.
Charmeurs bakgrund i Danmark är ju som körhäst. Det syntes att han är skolad i körningen och troligten så är han även inkörd i tvåbet, alltså par.

Bästa meningen måste varit:
-Du kommer kunna tävla i sommar och ni kommer inte komma sist!

Så vad händer nu då? Bästa vore om någon snäll vill ge mig en sele och en gigg. Det är väl inte för mycket begärt?

Något ostrukturerat inlägg. Men min glädje tror jag inte går att ta miste på!!

Kram och puss!!!
/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0