ALLTID yttertöm

Rolig stressig dag! Körträning med Rolf som gick suveränt, jag har helt klart en häst med potential att bli något riktigt bra. Fick låna en "riktig" körsele med draglinor och en enorm brösta + vagn där man sitter högre upp så man ser hästen. Hade även huvudlag med skygglappar. Det är helt sjukt vad fin han är Charmeur, jag har aldrig sett honom så harmonisk som han är när han går framför en vagn.
Rolf började köra och jag studerade noga, sen bytte vi. Fantastiskt hur det känns när jag gör rätt, får till att hela tiden köra på yttertömmen. Det är skitsvårt, jag tänker så det knakar hela tiden men jag vill verkligen lära mig ordentligt.
Hur som helst så fick han återigen mycket beröm för sitt steg och takt som är väldigt behaglig. Hade han vart 10cm högre hade jag dessutom fått 60.000 + moms på stubben, bra värdestegring på mindre än ett år!! Inte för att jag vill sälja min ögonsten men kul ändå!

Lyckades sen att på mindre än en kvart göra mig iordning för jobbet. Duscha, föna hår och sminka mig. Inte illa men jag vill inte att det händer allt för ofta för den stressen är inte rolig. Och jag måste försöka att inte stressa så mycket, mår inte alls bra av det. Nog idag, imorgon blir det troligtvis tandraspning om inget oförutsett händer.

Tack för mig!
/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0