sol och fint väder

Det är värsta fina vårvädret ute nu, iofs så räknas det nog inte som vår än, det ska ju vara över noll grader ett visst antal dagar innan det är vår men. Det smälter och droppar från taket, termometern visar +6 grader. Tyvärr så blåser det endel men man kan inte få allt.

Tog mig kragen och hittade städilet som gömde sig långt inne. Har inte dammsugit på en vecka och det är pälsfällnings säsong nu vilket innebär det behöver dammsugas varje dag egentligen. Jaja nu är det avklarat, den röda vardagsrumsmattan är åter igen röd. Alla sängkläder, kuddar och hallmattor är ute på luftning. Kvar är badrummet men jag känner att det måste bli lunch innan jag orkar ta mig av det. Ska nog inte ta mer än en kvart tjugo minuter.

Är glad över att jag tog en kik på mitt schema igår och kände lycka. Ledig idag och jag som trott sen i fredags att jag skulle jobba avlösarpass idag, o nej! Kändes bättre för samvetet eftersom det inte blev många knop härhemma igår och hade den där städångesten hängandes men orkade inte ta tag i den. Allt löste sig ju, tack för det!!

 

Med et säger jag och Cato tack och hej för nu!

Kram /T


Kommentarer
Postat av: Kalasgott

Sv: Ja, traditioner är underbart! Det hör till! :) Kram, Jennie.

2010-03-09 @ 21:47:54
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0