älskade häst!

Äntligen kom den där känslan som borde finnas varje dag. Upprymd och lycklig över hur fin min häst är!! Red ut på heden idag och hade väl inga större förväntningar, det är ju då det är som bäst egentligen. Blåste mycket och Charmeur var lite småstirrig. Körde ett konditionspass med först en massa trav och sen galopp arbete. Han var pigg och framåt men helt kontrollerbar.
Kom ut på Sanavägen och red längsmed den, fick ihop honom något otroligt. Framåtbjudningen var super, körde på rent av i passage, hehe!!! Kändes grymt att sitta på och bara känna flytet. Rygg, bakben, ordentliga höga och kraftfulla steg. Wow!
Fick länga sig en stund sedan innan han fick jobba på i galoppen. Samlad mycket kontrollerad trots att vi var på väg hemmåt. I höger galopp växlade vi mellan öppna och rakt spår, kändes stark och fin. Vänster galopp fick jag nöja mig med att samla och ha en bra framåtbjudning på. Försökte få honom i öppna där med men då ville han tappa formen och bryta av. Nöjde mig med att han jobbade bra med rygg och bakben!

Känns som att det var ett tag sedan han kändes så här lösgjord. Travade hemmåt på lång tygel och behöll en låg form. Lyssnade super på bara vikthjälper. Underbara häst!!! Du har gjort min dag. PUSS

Nu ska vi snart åka och kika på en transport.

Kramen
/T

Kommentarer
Postat av: Ida

Det finns nu inget som slår en lyckad ridtur :)

Vad roligt, härligt med framgång :) Glad för er skull.. Kramar om*

2010-05-12 @ 13:12:20
URL: http://nogg.se/neuchadlys

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0