ny bil

Jag är hemma från Uppsala med en ny bil. Det är numera en Honda CR-V 2,2 diesel som bor på gården. Bytte upp oss till hög markfrigång, 4wd, läderklädsel, gps... Egentligen allt sånt där som är livsviktigt att ha i bilen ;-P

Ska försöka minnas att ta med kameran till stallet och fota/filma lite. För andra natten i rad så står Charmeur ute. Skönt att det är så pass bra väder nu att han kan stå ute dygnet runt och vara häst på riktigt! Tog en liten fixar dag med honom och ryckte/klippte man och svans samt ansade hovskägget rejält. Övriga han fick en genomgång med gummiborste och blänkte så det nästan gick att spegla sig i pälsen.

Under dagen har jag, Daniel och Ida varit i Boden på 3 års test. Riktigt kul var det att se dom små pållarna visas upp. Exteriörbedömning, löshoppning och ridprov. Endast en av hingstarna genomförde ridprovet. Det blev godkänt och det tillsammans med bra poäng gjorde honom till 1:a klass hingst. En riktigt tjusig ung man!

Imorgon blir jag ägare till en hästtransport. Mycket skönt att kunna åka iväg med C utan att hålla på och pussla och låna, fixa och dona. Bara packa in och dra. Såklart måste den hottas upp med nån hästdekal och namn på men i övrigt så är den mycket fin. Invändigt ska den målas vit så den känns lite ljusare och mer inbjudande också.

Strax godnatt
/T

Kommentarer
Postat av: Ida

Tror att jag mötte Daniel, eller om det var du som hämtade upp finkan igår när jag var på väg till stallet :) Fiiin, grattis.. :P

2010-05-18 @ 11:46:47
Postat av: Theres

tank U!

2010-05-19 @ 00:00:24
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0