weak

Ja ni, istället för att gå och sova, vilket jag borde, så uppdaterar jag med lite bilder på Charmeur. Det var ju ett tag sen. Funderar om... antingen så lägger jag ner den här bloggen, eller startar en ny hästblogg, eller bara låter den vara stackarn ;)



kärlek <3
fotograf: Ida Viklund



mm blått ljus är flott ljus



Dom två sista var tappra försök till att få en bild från sidan med killen uppställd. Hur lätt är det i snöstorm och ensam och sen med hjälp fast fortfarande dåligt ljus och ingen bra kamera? Hmpf, allt är så mycket lättare i sommarljus och värme!

Har provat på maginfluensa nu i veckoslutet. Såhär i efterhand så kan jag säga att det är lite häftigt hur den yttrar sig. Först kräksjuka och sen influensa delux. Efter feber i nästan ett dygn sa det bara poff, så var det över... Fast jag är fortfarande klen och har ingen matlust alls. Bantningskur?

Ikväll infann sig lyckan efter denna extremt pissiga helg. Hade ingen som helst ork att rida men skulle ge mig ut ändå. Ringde till Ida och vips blev det bestämt en körtur istället. Vi begav oss ut på heden för att slippa besväret med att plocka bajs efter hästen. JA vi plockar upp efter oss!! I bäckmörkret ute i skogen kommer en bil backandes mot oss, och det är inte en väg där det går att mötas. Innan vi kommer fram så går det många läskiga tankar om knarklangare och affärer som görs upp där ingen ser.
Nåja, det var ingen drugdealer utan en helt vanlig karl som inte tog sig längre eftersom vägen var oplogad. Hur gör man då med två breda ekipage som ska passera varandra och ingen kan vända? Jo man leder hästen förbi bilen och lyfter hela jäkla rockarden ÖVER plogkarmen!! Tur med starka män.

Vidare fortsatte färden och jag kände ett litet ånger i valet att fortsätta för vad vi hade att köra på var ett skoterspår nersjunket i en ränna, aningens smalare än vagnen. Vi groomade utomordentligt och Charmeur skötte sig strålande trots att ena hjulsidan och underredet skrapade mot snökarmen och vagnen skumpade duktigt. Rakbanan var tack och lov plogad så där fick vi trava en bit- läs hela vägen. Rutten blev omplanerad och vi tog vägen genom Munksund tillbaka. En rejäl tur för häst, kusk och groom. Haha men vi hann prata mycket under tiden!

Slutsatsen är att Charmeur är en klippa när det gäller och jag fick upp mitt humör några snäpp av att få träffa Ida. Längtar till hon och Elmer kommer tillbaka till stallet. Det är ensamt utan er!!!!!

Puss,Kram/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0