julskinka

Sjukt så trött jag är just nu men ack så glad över att få vara ledig i 4 hela dagar över jul. Jobbade öppning idag och igår, de två värsta dagarna innan julafton. Men nu är det över med julhandel för mig och kvar är nyårsruschen men den ska jag låta bli att tänka på just nu!
Sitter just nu och längtar efter min julskinka som bakas i ugnen. Fy bara att det går så sakta. Blä för jag är så hungrig och frusen. Elden sprakar men min kropp vill inte bli varm ändå. Sitter i underställ under en filt och huttrar. Kanske en god natts sömn kan göra susen? Utan en väckarklocka som ringer alldeles för tidigt.
 
Att det blev en egengjord julskinka beror på att jag julhandlade för sent på kvällen. Delin var stängd, hade egentlgien tänkt att köpa färdigskivad men det gick ju inte då det var stängt. Jag älskar julskinka och speciellt ungsbakad. mums mums. Hittade en liten rackare på knappt två kilo som jag längtar efter. Tror jag måste provsmaka innan griljeringen.
 
Gäsp återgår till soffan och doftar in från köket!!
 
/T
 
 
 

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0