bilköp

Toppen! Idag blev det äntligen av, vi slog till och köpte en bil för att ersätta mercan. Den lilla vita som jag haft i 7(?)år och inte gillat alls. Bytte min gamla gula merca 190 diesel mot denna, samma modell men bensin. Har hela tiden saknat min gamla traktor. Älskar dieselbilar, dom är så himla sköna att köra.
Nåväl ända sen i våras nångång har vi klurat på vilken sorts bil som skulle vara bra som andrabil. Valet föll idag på en mazda 626 kombi, årsmodell 2002, bensinare. Sagt och gjort så drog jag och D iväg till Örnsköldsvik på förmiddagen och testkörde och slog till. Härligt skönt känns det att ha det ur världen!!
 
Tyvärr missade jag dagens stallmöte pga detta, men det var det värt. Idag var enda dagen som funkade. Jag har kalendern full av grejer hela tiden, har lite ågren över att hinna planera, tvätta och packa till två resor nästa vecka :P Har inte ens hunnit fundera på vad jag ska ha med till italien och än mindre hur vädret är där nere. Inatt hade vi den första frostnatten i Piteå, tror jag, och i Rom är det väl minst 20grader än. Återigen: tror jag!
 
Nå i-landsproblemen lägger jag åt sidan ikväll och njuter av lite popcorn och Avatar. +en eller två koppar kaffe. Njutning!
 
/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0