kaos

Startade igång en början till ordning efter ett långt, långt uppehåll från det. I lördags kväll satt jag och sorterade papper in i pärmar (sånt som jag brukar vara bra på), skrev ledighetsansökningar för hela året. Dom lämnades in idag, skönt! Såklart kommer det till flera stycken allt eftersom men ändå.
Känns lite skumt att jag som i vanliga fall då har koll på alla papper, vet var allt är osv nu senast när jag skulle sälja bilen.. inte hittade regbeviset? Ja tillslut efter dagars letande i väldigt blandade staplar av diverse. Allt från lönespecar, pensionsbesked, julkort från förra julen, sånghäfte från fina bröllopet, försäkringsvillkor. Allt i samma hög, välstaplade högar som för att ge sken av ordning och reda. Regbeviset fanns där och jag sparade 100kr tack vare det, haha!
 
 
Jo och så var det ju när jag strax innan jul hade kontakt med en trevlig en på If försäkringar och bestämde mig för att flytta lite till dom. Hunden och hästen bor ju redan där och jag är så himla nöjd än så länge. Då var det kruxet att hitta alla papper på nuvarande försäkringar, priser, villkor och förfallodag. Kände mig som en slashas delux där i telefonen, fy och usch. Nej kollen ska man ha.
 
På riktigt så är det ordentligt jobbigt. Kontoret står uppställt i rummet som inte används till annat än förvaring av allt som inte har någon plats än. Datorn är stationerad på köksbordet, vi äger bara en laptop tack gode gud. Drömmer om framtiden när allt är i ordningställt. Badrummet fräscht, allt fräscht och alla pärmar används till det dom är menade för. Den dagen kommer jag att ladda med en stadig frukost och sen köra järnet tills allt är organiserat precis rätt. Dvs som jag vill ha det!
 
Hur jag kom in på detta ämne är en gåta, det jag egentligen hade tänkt att skriva om handlade om mat. Tar det en annan gång. Annars blir det här som en hel novell
 
/T
 
 

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0