Handtralla

Har fått lära mig ett nytt kul ord. I Kiruna där drar dom inte pallbjörnar där drar dom handtrallor. Förstå vad mycket roligt man kan få ut av det, -Vad gör du? - Jag är ute på lagret och drar en handtralla!
Jag har varit segstartad idag. Låg kvar i sängen och tittade lite på nyhetsmorgon och sen har jag mest suttit och surfat runt på saker. Bjudit på en grej på Tradera. Säger inte vad, jag vill inte få konkurrenter ! Ska stoppa i värme i bilens å jag kan ta och åka iväg med skräp till återvinningen och i samma veva hälsa på Lillan, mocka, göra mat och gosa med tjejen.
Nya spisen är installerad, så även diskmaskinen. Det var lite besvär precis som väntat eftersom det är draget el på konstiga ställen. Mitt under spisen är det ett hål i golvet där elen till diskmaskinen kommer upp... Tja, varför man hellre gör hål i ett trägolv än drar elen i väggen och får det snyggt är för mig en gåta.
Gammelspisen var även fastinstallerad i väggen vilket inebär att det inte går att dra ur sladden. Och jag vill kunna dra ur strömmen. Fan tänk om det börjar brinna pga nåt elfel. Ska jag inte kunna dra ur sladden då ?? Nu kan jag det, pjuh ;0)

Skön promenad med vovven känns hett nu. Solen skiner och det känns som vår när jag kikar ut. Jag vet dock att det inte är så varmt. Men jag har kläder.

Jo just det, jag skrev till en översättning i ett tidigare inlägg och nu sätter jag punkt.

Kram /T

Kommentarer
Postat av: Anna

hahaha!! var fick de det namnet ifrån??!! :D

2009-02-13 @ 14:32:07
URL: http://flitigalisa.blogg.se/
Postat av: Daniel

Frågan man bör ställa sig är nog varifrån man fått uppslaget till "den andra" betydelsen av "dra en handtralla" Eller..?

2009-02-15 @ 18:09:00

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0